Gosip Artis | Artis Malaysia | Gossip Artis Malaysia | Cerita Artis Malaysia | Gambar Artis Malaysia | Malaysia Artist | Artis kontroversi

Gosip Artis Malaysia | Gosip Artis Malaysia | Wajah Pelajar Yang Kena Buli Di UPM ...

Gosip Artis Malaysia | <b>Gosip Artis Malaysia</b> | Wajah Pelajar Yang Kena Buli Di UPM <b>...</b>

Link to gosip artis malaysia - Google Blog Search

<b>Gosip Artis Malaysia</b> | Wajah Pelajar Yang Kena Buli Di UPM <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2014 07:20 AM PDT

Tahukah anda bahawa di Malaysia, kes-kes perceraian dikalangan selebriti Malaysia semakin meningkat setiap tahun? Bilangan kes perceraian membabitkan selebriti di Malaysia agak tinggi. 

Timbul persoalan adakah kahwin dan cerai sudah menjadi gaya hidup masa kini? Mendirikan rumahtangga belum sampai setahun, sudah bercerai. Peliknya, yang sudah kahwin berpuluh-puluh tahun dan mempunyai cucu pun bercerai juga. 

Seorang demi seorang artis dan personaliti hiburan tanah air mengalami keretakan rumah tangga yang akhirnya tidak dapat diselamatkan. Antara selebriti Malaysia yang kini sudah bergelar janda atau duda yang menjadi perbualan hangat di laman sosial ialah Eraa Fazira, Adam AF dan pasangannya Fiza Elite, Izreen Asminda dan yang baru-baru ini menggegar industri tanah air isu penceraian Abby Abadi dan pasangannya.

Apakah perceraian dan usia perkahwinan yang tidak panjang merupakan fenomena di kalangan warga industri hiburan semata-mata? Mungkin apa yang akan disampaikan sini berbunyi agak 'kontroversi'. Tapi inilah hakikat dan realiti yang perlu kita terima dalam kehidupan alam perkahwinan yang penuh dengan cabaran, onak dan duri. 

Biarpun tiada siapa yang mengharapkan perkahwinan yang dibina atas dasar cinta akan terlerai akhirnya, namun siapalah kita untuk melawan suratan.

(Gambar) Suami Sebak Kutip Organ Dalaman Isteri Yang Maut <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2014 10:43 PM PDT

KUALA LUMPUR – Seorang suami terpaksa menahan sebak sambil mengutip sendiri beberapa organ dalaman isterinya yang berselerakan di atas jalan selepas mangsa maut digilis sebuah lori pasir dalam kejadian di Taman Segar, Cheras di sini semalam.

Sebelum kejadian pada pukul 8.30 pagi itu, Mohd. Hafiz Ab. Rahman yang menunggang motosikal dalam perjalanan menghantar isterinya, Noorshah Ahmad, 34, ke tempat kerjanya dari rumah mereka di Taman Seri Budiman, Mahkota Cheras dekat sini.

Noorshah bekerja sebagai kerani di sebuah kedai roti di Taman Shamelin.

Menurut Hafiz, kemalangan yang meragut nyawa isterinya itu berlaku berhampiran pusat beli-belah Cheras Leisure Mall dan keadaan lalu lintas ketika itu sesak menyebabkan dia menunggang motosikal dengan menyelit antara kenderaan lain yang melalui jalan itu.

"Namun sebaik tiba di tempat kejadian, saya yang menunggang motosikal terpaksa melalui di celah sebuah lori membawa muatan pasir dan sebuah kereta Mercedes-Benz berwarna perak.

"Kereta yang dipandu oleh seorang lelaki warga emas berusia lingkungan 60-an itu tiba-tiba menghimpit motosikal saya dan isteri sehingga menyebabkan kami terjatuh ke bawah lori yang bergerak itu," kata Hafiz ketika ditemui di Hospital Kuala Lumpur di sini semalam.

Hafiz yang tidak bekerja kerana sedang menuntut agama di sebuah madrasah di Seri Petaling dekat sini berkata, dia sempat menyelamatkan diri dengan merangkak keluar dari bawah lori tiga tan itu.

Katanya, sebaik terselamat dia menoleh ke belakang untuk melihat nasib isterinya dan tanpa disangka tubuh isterinya cedera teruk kerana digilis salah satu tayar lori tersebut.  

"Saya tidak dapat berbuat apa-apa selain berlari ke jalan dan mengutip organ dalaman isteri saya seperti jantung, hati dan paru-paru yang berselerakan di atas jalan," kata Hafiz dengan nada sedih.

Cerita Hafiz lagi, pemandu lori berusia 33 tahun berkenaan telah berhenti bagi memberi bantuan manakala kereta Mercedes-Benz itu lari meninggalkan lokasi kejadian.

Jelasnya, mereka yang sudah beberapa tahun mendirikan rumah tangga dikurniakan seorang anak lelaki, Mohd. Adam Mishary berusia enam bulan.

Pegawai Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Markandan Subramania mengesahkan kejadian itu dan sehingga petang semalam pemandu kereta tersebut belum membuat laporan polis ~kosmo

Lihat gambar ditempat kejadian di SINI.

Addin:

Diucapkan takziah pada ahli keluarga, moga tabah menghadapi ujian Allah SWT.. Al-fatihah..

Iklan C (ii)


Stacy AF kekasih saya! - Akim AF - <b>Gossip</b> <b><b>Artis Malaysia</b></b>

Posted: 10 Jun 2014 11:57 PM PDT

Akademi Fantasia, Akim AF, Anak Artis, Gossip Artis, Kekasih Artis, Penyanyi, Stacy,

{[["☆","★"]]}

Akhirnya desas desus siapa kekasih Akim AF terjawab, apabila dia menyatakan yang Stacy adalah kekasihnya kini memetik laporan Kosmo! semalam.

Akim menjawab penuh yakin tanpa was-was mengenai hubungannya dengan Stacy.

"YA. Saya gembira mengakui bahawa Stacy ialah wanita yang bertakhta dalam hati saya sejak lima tahun lalu dan saya serius dengan hubungan cinta kami."

"Saya bukan mahu sangat berahsia atau takut untuk memberitahu umum tetapi bercakap mengenai soal percintaan yang berlainan agama merupakan isu sensitif.

"Saya dan Stacy enggan melihat kedua-dua ibu bapa kami terluka apabila mengetahui perkara ini. Kami perlukan masa yang sesuai untuk mereka memahami perkara yang sebenar supaya tidak salah anggap,"

"Saya tidak kisah kerana Islam sendiri tidak pernah melarang umatnya untuk berkahwin seseorang daripada agama berlainan asalkan pasangan masing-masing memeluk agama Islam terlebih dahulu.

"Namun, jodoh dan pertemuan itu urusan Allah. Dia yang akan menentukan jodoh saya dengan Stacy. Apa yang mampu saya lakukan hanyalah berdoa agar kami akan dipertemukan jodoh dan mendapat restu daripada keluarga,"

"Karakter penyayang yang dimiliki Stacy menyebabkan saya selesa berkawan dengan dia. Dia juga memiliki keperibadian yang baik dan sanggup bersabar sepanjang tempoh perhubungan kami. Itu yang menjadikan dia begitu istimewa di hati saya," -Akim

banner

Tag : , , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

Negara Islam Atau Sekular? K/Hakim Perlu Perjelas - <b>Gossip</b> panas <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2014 10:40 PM PDT

Negara Islam Atau Sekular? K/Hakim Perlu Perjelas -Dr Abdul Aziz Bari.

   
Aziz Bari

Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria perlu membuat pendirian sama ada beliau bersetuju Malaysia adalah negara Islam atau negara sekular, kata Pakar Perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari. 

Abdul Aziz bersetuju dengan cadangan MP Puchong Gobind Singh Deo bahawa kerajaan sepatutnya menggunakan Artikel 130 Perlembagaan Persekutuan untuk mendapat penjelasan berkaitan perkara ini. Menurutnya, Mahkamah Persekutuan khususnya ketua hakim negara mesti menunjukkan kepemimpinan dalam perkara itu seperti yang diamalkan oleh Mahkamah Agung Amerika Syarikat sejak bertahun-tahun.

"Mahkamah itu mungkin boleh membuat kesilapan, tetapi mereka boleh memindanya kemudian, itulah sebabnya mereka tidak terikat dengan keputusan mereka," katanya. (MK)

K/Negara Islam Tawan Bandar Tal Afar. Rakyat M&#39;sia Di Arah <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2014 08:54 PM PDT

K/Negara Islam Tawan Bandar Tal Afar. Rakyat M'sia Di Arah Tangkap..

AFP GAMBAR yang dimuat naik di laman web kumpulan jihad, Welayat Salahuddin pada 14 Jun lalu menunjukkan konvoi ISIL melalui sebatang jalan di wilayah Salaheddin, Iraq.

ISIL tawan bandar strategik Tal Afar
BAGHDAD - Militan Sunnah menawan bandar strategik Tal Afar yang terletak berhampiran sebuah lebuh raya menuju ke Syria semalam. Kemenangan oleh militan Kumpulan Negara Islam Iraq dan Syam (ISIL) itu berlaku ketika militia Syiah yang disokong Iran dan ribuan sukarelawan menyertai pasukan keselamatan untuk memerangi ISIL.

Bandar Tal Afar yang didiami etnik Turkomen merupakan lokasi strategik untuk ISIL kerana terletak sekitar 150 kilometer dari sempadan Syria. Puak Turkomen mengamalkan kedua-dua ajaran Sunnah dan Syiah. Selain Iraq, ISIL turut terlibat dalam perang saudara di Syria dengan kumpulan tersebut menguasai wilayah berhampiran sempadan Iraq.

Ketika ISIL meneruskan kemaraan untuk menawan bandar raya ini, Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry memberitahu semalam bahawa pentadbiran Presiden Barack Obama bersetuju untuk berunding dengan Iran berhubung situasi yang kian meruncing di Iraq.

"AS juga tidak menolak untuk mengadakan kerjasama ketenteraan dengan Iran bagi mengekang kemaraan ISIL," katanya.

Kerry juga berkata dalam satu wawancara bersama Yahoo! News bahawa AS mungkin akan melancarkan serangan udara di Iraq. Dalam perkembangan berkaitan, Datuk Bandar Tal Afar, Abdulah Abdoul memberitahu agensi berita The Associated Press (AP) bahawa bandar yang didiami 200,000 orang itu ditawan menjelang subuh hampir seminggu selepas ISIL menguasai bandar kedua terbesar di Iraq, Mosul.

ISIL merupakan kumpulan serpihan Al-Qaeda. Terdahulu, ISIL memuat naik beberapa gambar yang menunjukkan pejuang-pejuangnya menembak mati sejumlah askar Iraq yang menjadi tawanan mereka. Bandar Tal Afar juga terletak dekat wilayah pentadbiran autonomi Kurdish. Pertempuran di Tal Afar bermula kelmarin dengan pejuang-pejuang Sunnah membedil peluru roket yang dirampas di beberapa depot tentera di Mosul.

"Penduduk bandar ini kini dihantui ketakutan manakala kebanyakan mereka telah meninggalkan Tal Afar dan menuju ke kawasan yang dikawal pasukan keselamatan Kurdish," kata seorang penduduk Tal Afar Hadeer al-Abadi dalam satu wawancara telefon dengan AP.

Sementara itu, Arab Saudi menolak sebarang campur tangan asing di Iraq dan menyalahkan dasar pengasingan dan berpusatkan mazhab sebagai punca pejuang-pejuang Sunnah melancarkan serangan terhadap kerajaan Baghdad yang dikuasai puak Syiah. - Agensi

Komen Weblog Ibnu Hasyim:Maka terbongkarlah rahsia, mengapa rakyat Malaysia yang menyertai pasukan militan di Syria akan dikenakan tindakan undang-undang jika pulang ke negara ini, seperti kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

  
"Maklumat diperolehi dan jika mereka menjejakkan kaki di Malaysia, pasti tangkapan akan dilakukan dan tindakan undang-undang dijalankan," kata Menteri Dalam Negeri itu selepas menerima kunjungan hormat Duta Besar Amerika Syarikat di Malaysia, Joseph Y.Yun di sini semalam.



@



0 comments:

Post a Comment - Kembali ke Post

Gosip Artis Malaysia | <b>Gosip Artis Malaysia</b> | Wajah Pelajar Yang Kena Buli Di UPM <b>...</b>