Gosip Artis | Artis Malaysia | Gossip Artis Malaysia | Cerita Artis Malaysia | Gambar Artis Malaysia | Malaysia Artist | Artis kontroversi

Goaip Artis Malaysia | Goaip <b>Artis Malaysia</b> | Keputusan SPM <b>Artis Malaysia</b> ~ <b><b>Gosip</b> <b>...</b>

Goaip Artis Malaysia | Goaip <b>Artis Malaysia</b> | Keputusan SPM <b>Artis Malaysia</b> ~ <b><b>Gosip</b> <b>...</b>


Goaip <b>Artis Malaysia</b> | Keputusan SPM <b>Artis Malaysia</b> ~ <b><b>Gosip</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2014 08:04 AM PDT


Jom kita lihat keputusan para artis yang berjaya dikorek. Sudah tentu ramai yang tertanya-tanya. Untuk pengetahuan, tahun 90an, SPM menggunakan aggregate untuk menilai. Dan aggregate yang dikumpul akan menentukan gred atau pangkat.

Semakin sikit aggregate semakin bagus la keputusan tersebut. Gred 1 pula adalah adalah lebih bagus dari gred 2 dan gred 3.

Ini sedikit sebanyak keputusan SPM artis

1. Neelofa – 10A (7A1 + 3A2), 2006

2. Syura – 3A spm. 2004

3. Siti Nordiana – 5A spm ,2000

4. Dato Fazley –Gred 1 Agregat 7

5. Diana Danielle -2A 5B

6. Sheila Rusly – Gred 2

7. Fauziah Latif – Gred 3

8. Dato Siti Nurhaliza – Gred 2, Dikatakan mendapat tawaran Uitm Arau tetapi tidak lapor diri.

9. Syafinaz Selamat – Gred 1, Aggregate 8. SPM 1990

10. Nasha Aziz [result di bawah]
BM = A
BI = A
English 1119 = A
Mat Tambahan = B
Mat Moden = A
Fizik = A
Kimia = A
Biologi = A
Kesusasteraan Melayu = A
Kesusasteraan Inggeris = A

11. Najwa Latif 4 A

12. Aishah Gred 3

13. Christina Suzanne ambil 2 kali, pertama gagal kedua lulus.

Yana Samsudin jawab <b>gosip</b> - <b>Gossip</b> HOT <b>artis malaysia</b>

Posted: 11 Apr 2014 10:43 AM PDT

SELEPAS bebas daripada MIG, Yana kini mahu kembangkan lagi bakatnya dalam bidang lain termasuklah nyanyian.

SEPANJANG 10 tahun menjadi pelakon dan penyanyi, Yana Samsudin telah melalui pelbagai pengalaman dalam bidang yang penuh mencabar itu termasuklah pernah digosipkan bercinta dengan beberapa pelakon popular.

Pelakon berusia 29 tahun ini antaranya pernah digosipkan mempunyai hubungan intim dengan Pierre Andre dan Farid Kamil disebabkan dia berkawan rapat dan pernah berlakon dalam beberapa buah filem dengan mereka.

Terbaharu, Yana sekali lagi digosipkan bercinta tetapi kali ini dengan adik Farid Kamil iaitu Fadzil Zahari yang mana berita itu mula tersebar luas terutama di Internet sejak beberapa minggu lalu sehingga merimaskan fikirannya.

Menurut pelakon filem Adnan Sempit ini, cerita itu timbul pada suatu sidang akhbar yang dihadirinya baru-baru ini yang mana gosip itu telah diperbesar-besarkan oleh seorang penulis blog tanpa pengetahuannya.

"Saya tidak berkata saya sedang bercinta dengan Fadzil ataupun mengulas lanjut perkara itu. Cuma ada seorang penulis yang telah menokok tambah dan memperbesar-besarkan cerita tentang gosip saya dan Fadzil itu.

"Sedangkan ketika itu ada ramai lagi wartawan dari surat khabar harian dan tabloid yang pada masa sama menemu bual saya. Mereka (media lain) mendengar apa yang saya katakan dan saya tidak kata macam yang penulis blog itu tulis.

"Saya kesal kerana pengakuan saya itu ditokok tambah. Sedangkan wartawan-wartawan akhbar lain tidak menulis pun tentang gosip itu," katanya kepada Hits sewaktu ditemui di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Jelas Yana atau nama sebenarnya Norliana Samsudin, dia berasa kesal kerana hubungan rapatnya dengan Fadzil telah diperbesar-besarkan oleh segelintir penulis yang dilabelkannya kurang beretika dan tidak bertanggungjawab.

Katanya, ekoran daripada berita yang disiarkan itu ramai anggota keluarga, kawan-kawan dan wartawan-wartawan lain yang telah menghubunginya bagi bertanyakan tentang gosip yang sedang hangat diperkatakan itu.

"Sampaikan Fadzil sendiri telah menghubungi saya apabila timbulnya gosip itu. Bapa saya juga telah menghubungi saya selepas mendapat tahu tentang berita itu. Mereka mahukan kepastian tentang cerita itu ataupun gosip sahaja.

"Malah, ada seorang wartawan dari surat khabar tabloid harian yang menghubungi saya selepas itu. Katanya, dia telah dimarahi oleh penyuntingnya gara-gara tidak mendapat berita eksklusif tentang hubungan saya dengan Fadzil seperti yang diperoleh penulis blog berkenaan.

"Saya kesal dengan penulis yang menulis sesuka hati. Mungkin mereka belum ada akta atau undang-undang macam Akta Mesin Cetak dan Elektronik yang boleh menjadikan mereka beretika sedikit," ujarnya.

Bagaimanapun Yana tidak menafikan telah lama berkenalan dengan Fazdil iaitu sewaktu dia masih belajar dan mula menjadi pengarah filem Remp-It terbitan MIG yang mana ketika itu Fadzil merupakan pembantu peribadi Farid Kamil yang menjadi pengarah filem tersebut.

Bebas selepas 10 tahun

Tanpa disedari pemegang Ijazah Sarjana Muda Seni Layar dari Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam ini sudah sedekad menjadi pelakon dan kini sedang mengorak langkah untuk mengembangkan bakat nyanyiannya pula.

Namun, tarikh 26 Februari lalu paling meninggalkan nostalgia buat Yana kerana tarikh itu adalah genap sedekad dia menjadi pelakon filem dan drama yang kebanyakannya diterbitkan oleh syarikat produksi MIG.

Malah, tarikh itu juga amat penting bagi Yana kerana itu adalah penanda aras untuknya berdikari selepas dia tidak mahu menyambung lagi kontraknya bersama syarikat milik penerbit terkenal David Teo tersebut.

"Cukuplah setakat itu sahaja saya bersama MIG. Sekarang adalah masanya untuk saya berdikari. Sejak habis kontrak itu saya uruskan diri sendiri. Saya juga telah menubuhkan syarikat sendiri iaitu Yana Super Friend Talent pada Mac lepas.

"Saya gunakan nama itu daripada nama kelab peminat saya di Facebook, Twitter dan Instagram yang berjumlah hampir 30,000 orang. Selepas bebas tanpa kontrak saya perlu lebih bekerja keras dalam bidang lakonan dan nyanyian.

"Cara ini membolehkan saya bebas buat kerja-kerja lain termasuklah menceburi bidang nyanyian secara lebih serius lagi," katanya yang pernah merakamkan album solo bertajuk Yana Ceria beberapa tahun lalu.

Terbaharu Yana telah selesai merakamkan sebuah lagu duet dengan Tomok berjudul Cinta Tak Pergi yang mana lagu dalam konsep irama pop itu telah pun mula disiarkan di banyak saluran radio tempatan sejak akhir-akhir ini.

Malah, dia juga baru sahaja menjalani penggambaran untuk klip video lagu Cinta Tak Pergi untuk disiarkan di televisyen itu bersama Tomok selama beberapa hari di pulau peranginan Bali, Indonesia baru-baru ini.

"Saya juga semakin sibuk dengan bidang lakonan termasuklah sedang menjalani penggambaran drama Kalau Hati Ini Rama-Rama. Penggambaran drama ini akan disambung di Sarajevo, Bosnia Herzegovia pada pertengahan bulan ini.

"Penggambaran di sana mungkin mengambil masa hampir dua minggu. Saya rasa teruja kerana ini kali pertama saya akan ke Sarajevo yang mana ramai orang kata pemandangan di sana sangat cantik sekali," jelasnya lagi.

gambar artis-artis <b>malaysia</b> ketika berada di dalam... - <b>Gosip Artis</b> <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2014 11:29 PM PDT

dafi-termenung je??takut muka berpeluh la tu..heheh

Hairul Azreen

Fizo Omar

Nazim Othman

Aaron Aziz

Norman Hakim

keith Foo

Amar Alfian

Aqasha

Hans isaac

Jom Lihat Gelagat Artis-<b>Artis Malaysia</b> Ketika Berada Di Dalam Gym <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2014 08:48 AM PDT

Jom mengintai..heheh,..

Ada satu kegilaan pada sesetengah artis lelaki ni

depa suka membesarkan otot2 badan mereka..

Antaranya Aqashah dan Amar alfian..

nak dapatkan bentuk badan yang ketoi2 macam tu

memerlukan kerja keras dan disiplin..

tapi ada jugak yang sekadar suka2 nak ke gym..

jom layan gambar artis lelaki di Gym..

jangan jerit2 tau tengok gambar2 nih..hahaah..

dafi-termenung je??takut muka berpeluh la tu..heheh

Hairul Azreen

Fizo Omar

Nazim Othman-awat perut dia bengkak??

Aaron Aziz-macam tak larat je..

Norman Hakim-dah tua dah nak ketoi2 jugak..heheh

keith Foo

Amar Alfian

Aqasha

Hans isaac

Senarai Artis <b>Malaysia</b> Yang BerpendidikanTinggi - <b>Gosip Artis</b> <b>...</b>

Posted: 17 Mar 2014 11:57 PM PDT

Senarai <b>Artis Malaysia</b> Yang BerpendidikanTinggi « Cik Siti Online

Posted: 26 Feb 2014 12:15 PM PST

Disediakan oleh Siti Norasikin  |  at  4:03 PG

ARTIS JUBAH KONVO

Untuk melangkah kaki dalam lapangan glamor, bakat tidak disangkal menjadi syarat utama. Tetapi, harus diingat, persediaan diri akan lebih mantap jika dibalut kelulusan tinggi.  Malah, jika tidak lagi popular atau bersara, ilmu ditimba mampu membantu hari mendatang.

Walau segelintir artis di Malaysia tidak berpendidikan tinggi tapi tidak semua. Malahan ramai artis yang datang dengan pakej yang lengkap. Berbakat, cantik, hensem, dan berpendidikan tinggi adalah satu bonus bagi mereka. Bila artis perpendidikan tinggi mereka takkan mudah ditipu dan diambil kesempatan oleh golongan tertentu. Malah peminat akan semakin respect pada artis yang berpendidikan tinggi ini.
Berikut senarai artis Malaysia yang memiliki pendidikan tinggi:
1. Adi Putra
~Diploma Kejuruteraan Penerbangan, Institut Pendidikan Teknikal Singapura
2..Azhar Sulaiman
~Diploma Senibina dari UiTM
~Ijazah Sarjana dalam bidang Senibina dari University of Newcastle Upon Tyne di UK
~Ijazah Senibina/Pengajian Lanjutan dari University of Kingston Upon Thames, London
~Professional Practice dalam bidang Senibina University of Westminster, London
~Diploma in Business Management dari Sunway College
3. Azlee Khairi~Beliau adalah bekas graduan Universiti Teknologi Mara (UiTM) dalam jurusan filem
4.Aiman Hakim Ridza
~Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) Kolej Sunway
5. Awal Ashaari
~Diploma Komunikasi dan Media dari UiTM
~Ijazah Filem dan Televisyen dari Universiti Lim Kok Wing
6. Arja Lee @ Azharudin Ramli
~Ijazah Sarjana Muda Seni Halus Lakonan dan Pengarahan dari USM
7. Ahmad Idham
~ Sedang mengambil Ijazah Kedoktoran (PhD) dalam bidang industri di UUM
~ Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Perakaunan dari UiTM
8. Datuk Aznil Hj Nawawi
~ Ijazah Sarjana Ekonomi dari Universiti Malaya.
9. Adibah Noor
~Ijazah TESL dari UKM
10. Ainan Tasneem
~Sedang mengambil jurusan Kejuruteraan Bioproses, Universiti Malaysia Perlis
11. Dafi
~Diploma Profesional, Bunyi & Muzik dari Universiti Limkokwing
12. Dazrin Kamarudin
~Ijazah Sarjana Muda Filem Video & Media dari Western Michigan University
~Ijazah Sarjana Muda Global & Pengajian Antarabangsa dari Western Michigan University
13. Dira Abu Zahar
~Ijazah Sarjana Muda Undang-undang dari UITM
14. Diana Amir
~Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia dari USM )
15. Datuk Dr Fazley Yaakob
~ Ijazah dalam bidang Pentadbiran dan Perdagangan dari Victoria University of Wellington, 
~Sarjana Pentadbiran Perniagaan
~  Sarjana Doktor Falsafah Psikologi
16. Fahrin Ahmad
~Ijazah undang-undang dari UITM
 
17. Faizal Tahir
~Diploma Multimedia dari Cosmopoint
~Diploma Komunikasi Massa dari UITM
18. Fizo Omar
~Diploma Kejuruteraan Awam UITM
19. Farid Kamil
Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kreatif (Seni Layar) UITM
20. Fasha Sandha
~ diploma dari Institut Kebudayaan Belia Negara
21. Hazami
~ Ijazah Kejuruteraan Reka Cipta dari Universiti Brunel, London
~ Ijazah Sarjana Muda, Perdagangan Antarabangsa & Pemasaran, Sunway University College,   Bandar Sunway
22. Hans Isaac
~Diploma Pengurusan Hotel dari Kolej Stamford
~Diploma Pengurusan Perniagaan dari Singapore Institute Of Commerce
23. Heliza Helmi
~Ijazah Sarjana Muda Sains Pendidikan (Biologi & Kimia) dari UMS
24. Hanis Zalikha
~ Diploma in Business Admin dari UITM
25. Izara Aisyah
~ Diploma Seni Persembahan dari Sunway University College
26. Izreen Azminda
~ Diploma Kewartawanan Integratif dari Institut Media Integratif Malaysia
27. Irma Hasmie
~Diploma Kejuruteraan Elektrik (Telekomunikasi) UTM
28. Ida Nerina
~  Bsc Business Administration International University, UK
29. Jins Samsuddin
~Diploma perfileman kelas pertama dari London Film School
~Ijazah Kehormat Sarjana Persuratan dari USM
~Ijazah doktor falsafah (PhD) dari UUM
30.Jason Lo
~ Graduan dalam bidang Perakaunan di University of Hull
~ Ijazah Sarjana dalam bidang Kewangan di Webster Graduate School in London.
31. Jehan Miskin~Sarjana Muda Sains Komputer dari University of Lincolnshire UK
32. Johan Ariff Asari
~Diploma Kaunseling di Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM)
 ~mendapat pendidikan kelas tahfiz selama dua tahun di Batam dan Jambi, Indonesia.
33.Juliana Evans
~Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa dari Sunway University College
34. Lisa Surihani
~Ijazah Undang-Undang dari Kolej Universiti Help & Universiti Aberystwyth di Wales, United Kingdom.
35. Muzammil Alias - Rembau Most Wanted
~Tahun 2 Kejuruteraan Awam di Uniten
36. Mizz Nina
~Ijazah Pengajian Media & Perhubungan Awam dari Australia
37. Maya Karin
~Beliau merupakan graduan Media and Marketing Limkokwing University dalam bidang   media dan pemasaran
38. Norman KRU
~'A' Levels & 'O' Levels, LCCI Diploma in Accounting & Management Accounting, London Chamber of Commerce & Industry
39. Nabil Mentor
~Ijazah Multimedia Kreatif dari MMU
40. Nur Fahia
 ~Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM)
41. Najwa Muhyiddin
~ siswazah jurusan Kejuruteraan Elektronik dari Melbourne, Australia.
 ~sambung pengajian di Kolej Muzik Berklee, Massachusetts, Amerika Syarikat
42. Nadiya Nissa
~ Ijazah Sarjana Muda Penyiaran dari UITM
43. Nad Zainal
~ Diploma Teater dari Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan
44. Neelofa
~Sedang mengambil Ijazah Sarjana Muda Berkembar Perdagangan Antarabangsa & Pemasaran di Sunway Universiti
45. Najwa Latif
~ sedang mengambil jurusan  Foundation in Management,  UNITAR International University
46. Puteri Sarah Liyana
~ Diploma Pengurusan Hotel, Universiti Teknologi MARA (UiTM), Shah Alam
 
47. Rahim Razali
~ Degree in Chartered Accountancy dari Melbourne University
48. Rashidi Ishak
~ Ijazah Sarjana Muda Komunikasi UPM
49. Risteena Munim
  ~ Beliau merupakan graduan Sarjana Muda Komunikasi Massa, UiTM
50. Allahyarham Sudirman Hj Arshad
~ Ijazah Undang-undang dari Universiti Malaya
51. Sohaimi Mior Hassan
 ~Ijazah Kejuruteraan Radar & Komunikasi dari Kolej Kejuruteraan HMS Collingwood Weapon UK
~Ijazah Sarjana Sistem Pengurusan Penyelenggaraan di Kolej Kejuruteraan Marin di Wilhelmshaven, Germany)
52. Sarimah Ibrahim
 ~ Degree in Psychology, HELP
53. Scha Al-Yahya
 ~ Diploma Teknologi Maklumat dari Kolej Pusat Teknologi dan Pendidikan Lanjutan (PTPL)
54. Siti Saleha
 ~ Diploma Komunikasi Massa
55. Shasa Saidin
 
~Diploma Pentadbiran Perniagaan dari Kolej Damansara Utama
~Ijazah Sarjana Muda Sistem Maklumat Perniagaan dari UK
56. Yuna
~Ijazah dalam bidang Undang-Undang dari UiTM.
57. Yatt Hamzah
 ~Ijazah Sarjana Muda Kepujian Komunikasi Massa & Pengajian Media dari UITM (update by epis)
58. Yana Samsudin
 ~Ijazah Sarjana Muda Seni Layar dari UITM
59. Zulhuzaimy
~Diploma Jurusan teater di Akademi Seni Kebangsaan
60. Zed Zaidi
~Ijazah Pentadbiran Undang-Undang di UITM
~Ijazah Sarjana Muda Komunikasi di UUM cawangan KL
Senarai Penuh Kawasan Catuan Air di Selangor
FREE Big Mac McDonald's

Insiden MH370 : Diminta Tidak Balas Tohmahan <b>Artis</b> China ~ <b>Gosip</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2014 11:37 PM PDT

PETALING JAYA: Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez berharap artis-artis negara ini tidak membalas segala tomahan yang dilemparkan oleh artis-artis negara China yang melahirkan rasa tidak puas hati mereka terhadap kerajaan Malaysia berhubung insiden pesawat penerbangan Malaysia (MAS) MH370.

Freddie berkata, pihaknya kesal dengan tuduhan liar beberapa selebriti negara republik itu yang mempersoalkan ketelusan operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang membabitkan pihak berkuasa negara ini.

"Saya sangat kecewa dengan tindakan beberapa selebriti popular China melalui laman sosial mereka yang mengecam dan mempersoalkan tindakan Malaysia mengendalikan proses mencari pesawat MH370 yang hilang di Lautan Hindi.


"Mereka juga tidak sepatutnya mempengaruhi dan meminta rakyat negara itu memboikot artis Malaysia yang mencipta nama di sana," katanya kepada mStar Online di sini, Jumaat.

Tambah Freddie, tragedi yang menimpa pesawat MH370 adalah merupakan satu kejadian yang tidak dijangka.

Katanya, mereka seharusnya berfikir secara rasional dan bersama-sama bersimpati terhadap kejadian ini.

"Bukan rakyat China sahaja yang menimpa musibah ini, sebaliknya penumpang lain daripada beberapa negara turut sama terlibat, ia adalah satu kemalangan dan semua pihak tidak perlu menyalahkan sesiapa.


"Saya berharap artis Malaysia tidak bertindak membalas serta mengeruhkan lagi keadaan yang akhirnya akan menjejaskan hubungan dua negara terutamanya dalam industri hiburan," katanya.

Terdahulu, sebuah akhbar di China iaitu Beijing Youth Daily pada Selasa melaporan beberapa selebriti kelahiran negara itu antaranya aktor Liu Ye dan Yang Lan menyelar tindakan kerajaan Malaysia yang dikatakan memyembunyikan maklumat mengenai MH370 selain mempersoalkan misi mencari dan menyelamat yang dijalankan oleh negara.

Penyanyi Shila Amzah yang popular di negara berkenaan turut terkena tempias akibat sikap tidak professional segelintir artis berkenaan.- Mstar.




@



0 comments:

Post a Comment - Kembali ke Post

Goaip Artis Malaysia | Goaip <b>Artis Malaysia</b> | Keputusan SPM <b>Artis Malaysia</b> ~ <b><b>Gosip</b> <b>...</b>